مشخصات بلوک سیمانی

مشخصات بلوک سیمانی که باید در تولید و خرید به آنها دقت کنیم کدامند؟ بلوک سبک سیمانی یک ماده ساختمانی است که از مخلوط سیمان، آب و پوکه معدنی ساخته شده است. بلوک های سیمانی سبک به دلیل استحکام و دوام خود برای ساخت ساختمان ها، دیوارها و جداول مورد استفاده قرار می گیرند.

معماران و مهندسین سازه و ساختمان، تعدادی از خصوصیات مهم را برای بلوک های سبک سیمانی تعریف می کنند: ظرفیت ساختاری بالا، مقاومت در برابر آتش، مقاومت در برابر آب، انواع زیبایی های مختلف و مزایای عایق و صوتی.

یکی از بارز ترین مشخصات بلوک سیمانی سبک، هزینه نگهداری حداقلی است، به طوریکه اقتصادی ترین روش را برای تأمین برخی از الزامات استاندارد سازی ساختمان یا نیازهای تخصصی مشتری فراهم می کنند. در واقع هر بلوک سیمانی حداقل انتظارات طراحی را برآورده می کند. اگر با بلوک سبک سیمانی آشنایی چندانی ندارد، توصیه میکنیم خلاصه و مفید از طریق لینک زیر این محصول را به‌طور کامل بشناسید و بعد قسمت های دیگر این مقاله را مطالعه فرمایید.

بلوک دیواری سبک

مشخصات بلوک سبک سیمانی

مشخصات فنی بلوک سیمانی سبک به شرح زیر است.

مقاومت بلوک

مشخصه مقاومت بلوک سیمانی

در استفاده از بلوک های بتونی برای دیوارهای ساختمان، تقریباً به طور کامل فشار ناشی از تنشی که تحت آن قرار گرفته اند را تحمل می کنند. در مقاومت فشاری، بتن خوب ساخته شده تقریبا تفاوت زیادی با سنگ ساختمانی معمولی ندارد. آزمایش های واقعی مقاومت فشاری بلوک های سیمانی توخالی به سختی انجام می شود، زیرا اعمال بار به طور یکنواخت روی کل سطح تقریباً غیرممکن است، اما نتایج آزمایش‌ها انجام شده، نشان می دهد که مقاومت بلوک های بتونی چقدر بیش از گونه های هم کار خود (سفال،آجر و…) است.

بلوک پوکه ای سبک

با دقت کافی در ساخت، به ویژه با استفاده از آب مناسب  بلوک هایی با ضخامت دیواره ها کاملاً محکم ، سالم و با دوام ساخته می شوند. قطعاً از لحاظ مشخصات بلوک سبک بهتر از مشخصات بلوک سیمانی معمولی یا سنگین است، چون که مقاومت و کیفیت ضد آب، بلوک های سبک دیواره نازک از مخلوط غنی پوکه با سیمان ساخته شود ، اما بلوک های سنگین از مواد ضعیف و متخلخل ماسه و شن تشکیل شده اند.

خصوصیات ساختاری بلوک

در حالی که بلوک های بتونی از نظر نوع متفاوت هستند، ویژگی اصلی سازه آنها مقاومت فشاری است. انتشارات موسسه بتن آمریکا با آزمایش‌ها استاندارد مقاومت در محل، مقاومت بتن را در هنگام ساخت یا مقاومت بتن را در هنگام ارزیابی سازه های بلوک سیمانی را بسیار عالی برآورد می کند. اگر که مشخصات بلوک سبک مطابق با آخرین و به روزترین استانداردها باشد، شاید قیمت بالایی داشته باشد، اما از لحاظ کیفیت بالاتر از سایر مصالح دیوارچینی است.

قیمت بلوک سیمانی دیواری

مقاوم در برابر آب بلوک سیمانی

نفوذ پذیری و تخلخل بلوک های سیمانی بسته به نوع واحد متفاوت است ، اما به طور کلی بلوک های بتونی آب را جذب می کنند. مخلوطی از مواد ذره درشت و ریز در حین ساخت ، یک دیواره بلوک سیمانی ضد آب، به میزان قابل توجهی تولید می کند. مقدار سیمان مورد استفاده در ساخت بلوک های بتنی بر نفوذ پذیری بلوک تأثیر می گذارد.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

مخلوط غنی از سیمان یک بلوک کمتر نفوذ پذیر آب تولید می کند. ساخته شدن بلوکها با مخلوط سیمان و ماسه ریز، استفاده از ترکیبات ضد آب در حین ساخت یا استفاده از یکی از انواع شستشوهای موجود پس از تولید و از لحاظ فنی، مشخصات بلوک سیمانی مقاوم در برابر نفوذ آب را تولید می کند.

زیبایی بلوک ساختمانی

زیبایی بلوک ساختمانی

خصوصیات زیبایی بلوک های سبک اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. سازندگان بلوک های سیمانی در حال حاضر بلوک های سبک را در طیف گسترده ای از رنگ ها، بافت ها و پوشش هایی که معماران از آنها استفاده می کنند، بسته به نوع طراحی ساختمان، تولید می کنند. تولیدکنندگان بلوک های بتنی شکل ها و اندازه های جدیدی را برای پاسخگویی به بازار ساخت و ساز همیشه در حال توسعه ارائه می کنند.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40 در تهران

مقاوم در برابر آتش بلوک ساختمانی

از مشخصات بلوک سیمانی، خصوصیت نسوز بلوک های بتنی بر اساس سطح پوشش و نوع واحد متفاوت است. مجامع ساختمانی، روش استانداردی برای تعیین مقاومت در برابر آتش بتن، درجه مقاومت در برابر آتش بلوک های سیمانی ارائه می دهد. این سند شامل جداول مختلفی است که شامل مقادیر نسوز برای بلوک های مختلف بتونی از نوع سنگدانه های متفاوت، در شرایط مهار یا مهار نشده و درجه بندی آتش مربوط به آنها می باشد.

استفاده از بلوک های سیمانی در هر طراحی ساختمان به میزان قابل توجهی درجه کد آتش را افزایش می دهد. این یکا از بهترین مشخصات بلوک سبک سیمانی می باشد.

قیمت بلوک سیمانی 10*20*40

عایق بودن بلوک سیمانی

از دیگر مشخصات بلوک سیمانی سبک به عایق حرارتی بودن آن می توان اشاره کرد. عایق بودن بلوک های مختلف بتونی از نظر سازنده ها متفاوت است و به تراکم بلوک بستگی دارد. تست های هدایت حرارتی انجام شده توسط تولید کنندگان، خصوصیات عایق را تعیین می کند.

تولید کنندگان با کاهش تراکم بلوک سیمانی به‌صورت حجمی و تولید بلوک با وزن کمتر، خواص عایق حرارتی بلوک ها را افزایش می دهند. دوغاب سازی جامد  بلوک های سیمانی باعث افزایش خصوصیات عایق بندی دیواره بلوک ها می شود.

عایق صوتی بلوک سبک سیمانی

عایق صوتی بلوک سبک سیمانی

مشخصات بلوک سبک از لحاظ عایق صوتی بودن سازه، به شکل ساخت، اتصالات بین بلوک ها و خصوصیات مواد مورد استفاده در هنگام ساخت بلوک بستگی دارد. پیروی از توصیه های نصب بلوک سیمانی که توسط  سازمان ها ارائه شده است ، کنترل صوتی داخل ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

در کل یک دیوار بلوک سیمانی خصوصیات مطلوب زیادی را با صرفه اقتصادی فراهم می کند، به شرطی که مشخصات بلوک سیمانی در هنگام تولید، به درستی رعایت شده باشد.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *