آب بندی نما در رشت

آب بندی نما در رشت با شهرهای دیگر چه فرقی می کند؟ کدام نماها را باید آب بندی کنیم؟ بهترین روش امتحان شده آب بندی نما برای ساختمان هایی که در مناطق آب و هوایی مرطوب قرار دارند کدام است؟

خرید بلوک سیمانی

آب بندی نما چیست؟

آب بندی نما، پوشش درزها و شکاف های نمای ساختمان در برابر رطوبت و تأثیرات آب و هوا است و اهمیت برنامه ریزی آب بندی درزهای سازه، در ایمنی، رفاه و مقاومت ساختمان، بسیار تعیین کننده است.

سیستم آب بندی نماها متفاوت و به مصالح و عوامل داخلی ساختمان بستگی دارد. نماهای شیشه ای و سیستمی، نماهای سنگ طبیعی، نماهای بتنی، نماهای بلوک سیمانی سبک، نماهای آجری، نماهای با مصالح ترکیبی و مصالح مختلف دیگر، چالش های بسیار متفاوتی را در نما کاری دارند. حتی راه حل ها به اندازه خود چالش ها، فردی و به انتخاب اجراکننده ها بستگی دارند.

چرا باید نماها آب بندی شوند؟

نما نقش اصلی را در ساختمان ایفا می کند، زیرا معمولاً بزرگترین و در چشم ترین موجودیت منسجم در یک ساختمان است. نما به عنوان پوشش ساختمان رابط بین فضای داخلی و خارجی ساختمان را تشکیل می دهد و در نتیجه تحت فشار دائمی داخلی و خارجی قرار می گیرد.

پس باید به عنوان عامل بعد از مصالح دیوارچینی از جمله اواع بلوک 15 سانتی و سفال و… به عنوان عامل دوم، تأثیر مثبتی بر مدیریت انرژی ساختمان داشته باشد و همچنین به عنوان یک مانع فیزیکی هم از نظر اقلیمی و هم از نظر بصری عمل می کند. هیچ یک از اجزای ساختمانی در طول قرن ها به اندازه نما تغییرات زیادی را به خود ندیده و نمی بیند.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

نما، ساختمان را از باد، باران، گرما و سر و صدای بیرون محافظت می کند. نمای ساختمان اغلب به عنوان وسیله ای برای نمایش و به عنوان عنصری از طراحی ساختمان تلقی می شود در حالیکه از داخل ساختمان نیز تاثیر بسزایی در رفاه ساکنین ساختمان دارد و راحتی فضای داخلی را افزایش می دهد.

آب بندی نما و پنجره ها، نقش اصلی را در هر ساختمان ایفا می کند و از آسیب های ساختاری جلوگیری می کند، انرژی را ذخیره می کند و آب و هوای مطبوع داخلی را فراهم می کند. در شرایط زندگی امروزی که صرفه جویی در مصرف انرژی یک بحث کلیدی است، آب بندی نما و پنجره بیش از هر زمان دیگری الزامی و واجب است.

آب بندی پنجره

آب بندی پنجره ها یک عامل مهم در آب بندی نما است. نقطه برخورد قاب پنجره با دیوار بیشتر از هر جایی از نما در معرض نشتی قرار دارد. نشتی اتصالات پنجره از داخل می تواند باعث نفوذ هوای مرطوب به ناحیه اتصال و متراکم شدن آن شود، این امر منجر به آسیب رطوبت به دیوار و دیزاین داخلی می شود.

مزایای آب بندی نما و پنجره

  1. از آسیب های ساختاری ناشی از رطوبت و کپک جلوگیری می شود.
  2. کیفیت زندگی در داخل ساختمان به لطف آب و هوای اتاق، بهبود می یابد.
  3. انرژی به لطف نماهای هواگیر پوشش ساختمان و اتصالات پنجره حفظ می شود.
  4. عایق صدا

هر سایت ساختمانی منحصر به فرد است، به همین دلیل است و ما باید به سیستم های انعطاف‌پذیر آب بندی نما متکی هستیم. با درک ویژگی های ساختار ساختمان، برنامه ریزی دوراندیشانه و محصولات ساختمانی مناسب برای کار، حتی کار پیچیده آب بندی نما در رشت را نیز بدون دردسر خواهد کرد.

آب بندی نما در رشت چگونه انجام می شود؟

آب بندی نما در رشت برای جلوگیری از ورود آب باران و برف به داخل ساختمان انجام می شود. اغلب پیش می آید که نمای ساختمان چه جدید و چه قدیمی، رطوبت بیرون ساختمان را به داخل ساختمان منتقل می کند. در نتیجه دیوارهای داخلی ساختمان آسیب دیده و اگر زمان زیادی طول بکشد به رنگ دیوار و حتی مبلمان خانه آسیب می رساند.

جدای از این، اسیدی بودن آب باران در شهرهایی مانند تهران  و رشت آسیب جدی به نماهای سنگی، آجری و سیمانی وارد می کند. با عایق کاری و زهکشی نمای ساختمان می توان از این آسیب ها جلوگیری کرد.

مراحل آب بندی نما

آب بندی نما را در سه مرحله می توان خلاصه کرد:

1-مهر و موم داخلی نما

2- آب بندی بخش میانی به عنوان ایجاد عایق حرارتی و صدا با استفاده از مصالح مناسب این کار مثل بلوک پوکه

3-  آب بندی خارجی در برابر باران و باد برای مقاوم‌سازی ساختمان

بهترین نتایج در آب بندی زمانی حاصل می شود که هر سه لایه آب بندی متناسب با یکدیگر باشند. یعنی اول مصاله استاندارد و مخصوص عایق بندی مثل انواع بلوک سیمانی 20 سانت و 15 سانت ضد آب را استفاده کنید سپس به نما بپردازید.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40 در تهران (ضدآب)

آب بندی نما در رشت

برای آب بندی نمای ساختمان از مواد مختلفی استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به چسب های پلی اورتان و همچنین سیلیکون اشاره کرد. برای آب بندی نما در رشت بهتر است از چسب استفاده شوند و اما چسب های مورد استفاده در آب بندی نما کدام هستند؟

یکی از چسب هایی که مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارد و همچنین دارای قابلیت رنگ و سنباده بسیار خوبی است و در آب بندی نماهای رشت بسیار کاربرد دارد چسب پلی اورتان است.

از چسب های مورد استفاده برای چسباندن قطعات شیشه و همچنین برای چسباندن کاشی، آلومینیوم و سرامیک، چسب سیلیکون استفاده می شود. چسب های سیلیکونی دارای خواص و مزایای زیادی هستند که در آب بندی نما نیز مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند در برابر فشار، انعطاف پذیری و آب بندی نمای ساختمان، مقاومت کنند، همچنین به جلوگیری از رشد گیاهان مختلف مانند قارچ و کپک کمک کنند.

برای پرکردن درزهای مختلف مانند فواصل در و پنجره، قاب، ترک های ایجاد شده در دیوارهای گچی، از چسب اکریلیک نیز برای آب بندی نما در رشت استفاده می شود. البته از این نوع چسب بر روی سطوحی مانند شیشه، چوب و فلز نیز استفاده می شود.

چسب های اکریلیک مورد استفاده در آب بندی نماها دارای ویژگی هایی مانند بی بو بودن، خشک شدن سریع، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و همچنین انعطاف پذیری بالا هستند.

چسب های اکریلیک در آب بندی نما در نماهای سیمانی یا نماهای بلوک سیمانی، آب بندی نماهای کامپوزیت، نماهای آجری، نماهای کرتین وال، نماهای فریم لس و شیشه ای کاربرد دارند.

بلوک سیمانی 10 سانتی

کاربردهای آب بندی نما

  1. از آب بندی نما برای جلوگیری از نفوذ باران و رطوبت استفاده می شود.
  2. آب بندی نما از نفوذ سرما و همچنین گرما به داخل ساختمان در فصول مختلف جلوگیری می کند.
  3. از مهمترین کاربردهای آب بندی نما می توان به جلوگیری از آلودگی نما اشاره کرد.

به طور کلی آب بندی نمای ساختمان کاری است که نیاز به حوصله و دقت زیادی از طرف پیمانکار دارد پس بهتر است در انتخاب پیمانکار دقت کامل کنید و تنها یک بار نمای ساختمان خود را با دقت بالا آب بندی کنید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *